Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 


Påven blev arg - sen blev Trump förbannad och gjorde ett ”övertramp”! Spelplanen är snart fylld. Händelserna dyker upp. En efter en. Nästan alla förutsägelser har inträffat.


Ett ORDKRIG pågår…

Nu har påven blandat sig i Trumps krig mot Iran. Påven vill lugna ner alla parter och förväntar sig lydnad! Trump, å andra sidan, blev förbannad och sa ungefär så här:

HÅLL KÄFTEN på dig. LÄGG DIG INTE I DET SOM INTE ANGÅR DIG!! (Ditt rike är inte av denna världen).

Nu har vi, MÅHÄNDA, kommit fram till den situationen som Bibeln sedan länge förberett oss på. Då ”Det stora Babylon” (all falsk religion) ska kläs av och bli naken och alla dess ägodelar/rikedomar tas ifrån dem. Och tillgångarna är tusentals miljarder - som säkert skulle underlätta alla utgifter i de pågående krigen!!

Men, som sagt. MÅHÄNDA. Oavsett vad så spelar påven ”ett högt spel” genom att utmana och ifrågasätta herr Trump. Detta göres aldrig ostraffat…
Jag vet att en viss person följer utvecklingen mycket noga. Och jag ”håller tummarna” att de rätta slutsatserna ska dras.




Övriga genrer (Satir) av Bengt J Malmsten VIP
Läst 64 gånger
Publicerad 2026-04-13 14:28



Bookmark and Share


    Pia Eriksson
Vi är alla i affekt. Skriver du poeai oxå?
2026-04-16

  J.Lindberg VIP
*springer till rusta och köper en foliehatt*
2026-04-13

  Sören Turesson VIP
Jag stöder påvens initiativ denna sak berör enligt mig oss alla
2026-04-13
  > Nästa text
< Föregående

Bengt J Malmsten
Bengt J Malmsten VIP