Läs vad som står om din vikt i hissen…
Jag räknas som mer än ”en människa”!
Jag är nästan 1 1/2 människa. Om det stämmer det som står i hissen. Hissen i mitt hus ska orka med att lyfta 4 människor - om dessa tillsammans väger 320 kilo. Det skulle betyda att en människa ska väga maximalt 80 kilo.
Jag väger mycket mer. Nästan 1/2 människa till. Så när hissen är fylld med 3 personer så börjar min utfrågning: ”Hur mycket väger Du?” Står det 3 fullvuxna män så kommer jag INTE att tränga mig på. Då finns det risk att vi får övernatta där. Tillsammans…
Men - skulle det omvänt finnas 3 damer/kvinnor i hissen (har aldrig hänt hittills) - så börjar utfrågningen. Kanske räcker det med att fråga: hur många av er väger mer än 70 kilo. Skulle alla 3 väga mer än 70 kilo så kliver jag naturligtvis in i hissen.
Då är jag garanterad en övernattning….
Nu råkar det bo många ungdomar mitt hus och alla tycker om att springa upp och ner i trapporna. Ingen behöver årskort på gymmet. De använder trappan istället. Medans vi äldre nyttjar hissen. Och eftersom ingen blir snyggare med åldern så riskerar ingen bli fast i hissen. Det vackra folket tar trappan. Medan de fulare är noga med att inte fastna tillsammans med någon ännu fulare.
För vem vill drabbas av mardrömmar. Dagtid.