Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 


Läs vad som står om din vikt i hissen…


Jag räknas som mer än ”en människa”!

Jag är nästan 1 1/2 människa. Om det stämmer det som står i hissen. Hissen i mitt hus ska orka med att lyfta 4 människor - om dessa tillsammans väger 320 kilo. Det skulle betyda att en människa ska väga maximalt 80 kilo.

Jag väger mycket mer. Nästan 1/2 människa till. Så när hissen är fylld med 3 personer så börjar min utfrågning: ”Hur mycket väger Du?” Står det 3 fullvuxna män så kommer jag INTE att tränga mig på. Då finns det risk att vi får övernatta där. Tillsammans…

Men - skulle det omvänt finnas 3 damer/kvinnor i hissen (har aldrig hänt hittills) - så börjar utfrågningen. Kanske räcker det med att fråga: hur många av er väger mer än 70 kilo. Skulle alla 3 väga mer än 70 kilo så kliver jag naturligtvis in i hissen.

Då är jag garanterad en övernattning….

Nu råkar det bo många ungdomar mitt hus och alla tycker om att springa upp och ner i trapporna. Ingen behöver årskort på gymmet. De använder trappan istället. Medans vi äldre nyttjar hissen. Och eftersom ingen blir snyggare med åldern så riskerar ingen bli fast i hissen. Det vackra folket tar trappan. Medan de fulare är noga med att inte fastna tillsammans med någon ännu fulare.

För vem vill drabbas av mardrömmar. Dagtid.




Övriga genrer (Satir) av Bengt J Malmsten VIP
Läst 56 gånger
Publicerad 2026-04-23 19:28



Bookmark and Share


  Sören Turesson VIP
Jag har fått lära mig att skönhet sitter i betraktarens öga
likaså fulhet min mor sa ibland att man gifter sig inte med ett ansikte och jag säger ibland kärleken är blind men äktenskapet är klarsynt och för att vara lite väl ekivok många tror att de är kära när de egentligen är kåta
Men jag har fått lära mig att med åldern avtar brunsten- oh hemska erfarenhet
2026-04-24
  > Nästa text
< Föregående

Bengt J Malmsten
Bengt J Malmsten VIP