Avlägsna från dig gårdagerna damm och dess mardröm som hindrar dig idag...
I morgon är vackrast
Avlägsna från dig de gamla kläderna som ger inte dig värmer
Du kan inte blockera mot nästa rörelse
För igår har blivit som bakterier som lagade maten och som lever i nutids mun
Måste du lägga ansiktepuder när du ger sig ut som samhält, som om du säger omkring dig: Jag är mest bra!
"Heraclitus" sa en dag om rörelse: "Man kan inte bada i samma flod två gånger"
Renodla dig själv från igår!
Stapla dig själv för imorgon!
Tiden har taggtråd, ojämn gränser.
Ditt problem ser det inte,,,
För tiden är en fälla med huggtänder och vassa tänder.
Du känner aldrig att tiden omger dig, och bär dig sakta sakta till ditt slut!!!
Eller kan man säger att tiden är som fina, vacker och skönt flickan, men du kan få henne, även om du springer efter henne!.