Redan medlem?
Logga in
Öppet hjärtaJag bar dig som ett rum jag låst
men dörren gick aldrig riktigt igen
Du smiter in när jag minst anar det
i en doft, en låt, ett tystnad efteråt
Det fanns en värld där det blev rätt
där din blick mötte min på riktigt
där känslan inte for vilse
i ett enkelriktat hav
Sorgen har lagt sig
lager för lager
som snö som nästan täcker marken
Men under den finns fortfarande jord
som minns var nåt en gång grodde
Jag lever, jag andas, jag skrattar igen
Och så, mitt i allt det goda
kommer saknaden simmande upp
som en våg jag glömt fanns
Jag vet
man tigger inte efter kärlek
hos den som redan valt att gå
Så jag reser mig, sträcker ut ryggen
torkar bort det som vill rinna
Det här hjärtat är inte sönder
Det är öppet – fortfarande öppet
och en dag, för någon annan,
ska det få vara nog
Fri vers
av
Måsliv 2.0
Läst 10 gånger Publicerad 2026-06-25 20:29 |
Nästa text
Föregående
Måsliv 2.0 |