http://www.poeter.se/viewText.php?textId=259898
Den börjar väl nu närma sig den slutliga formen.. men skulle ändå behöva mer konstruktiv kritik - tidslinjefel, syftingsfel osv osv" />
Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
Föregående verision...
http://www.poeter.se/viewText.php?textId=259898
Den börjar väl nu närma sig den slutliga formen.. men skulle ändå behöva mer konstruktiv kritik - tidslinjefel, syftingsfel osv osv



Dans på mormors loge

Ungarna i bilen sa - är vi framme snart
Vi fick lift med fiskarn som nåt slags överfart

Du och dina ungar, jag och mina barn
Vi trängdes ner i båten full av fisk och garn

Med vinden följde dofter som hav och salt och tång
Sen kom vi fram till viken där blev det lek runt stång

Jag får läsa sagor i mormors gamla hus
Barn har svårt att sova när kvällen är så ljus

REF

Det är dans på mormors loge på Äspholm är det fest
Långbord i det gröna när sommarn är som bäst
Ål och sill och nubbe vi äter i solens sken
Det är dans på mormors loge och mänskor med bara ben


Långt ut över vattnet hör man vår musik
Från holmarna på fjärden går båtar till vår vik

De kommer för att festa som nästan varje år
Då blir det svårt på logen att skydda sina tår

Så vi går ner till udden min arm är om din rygg
Du och jag och kvällen och tiotusen mygg

Vi tar av alla kläder nästan som en rit
Och du går ner i vattnet din rumpa lyser vit

REF




Fri vers av Roger VIP
Läst 593 gånger och applåderad av 6 personer
Publicerad 2009-07-08 19:32



Bookmark and Share


  Junitvillingen
Läckert, härligt, livfullt! Denna vill jag höra med musik till!!
2009-07-08
  > Nästa text
< Föregående

Roger
Roger VIP