Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Genom Eld Sprang Vi

Berätta för mig vad känslan betyder?
Den som biter?
Den som river?
Vi springer in i elden och jagar den sista biten av oss själva.
Den del som var du. Den del som var vi.
Det hålet som du lämnade. Som ni båda lämnade har fortfarande inte läkt.
Ordet ALLTID har aldrig låtit så dumt som den gör i mina öron nu.
Aldrig har orden "Jag älskar dig" betyt så lite som nu.
Jag trodde att orden, så sårbara, betydde något.
Med versaler skriver du ALLTID ÄLSKA DIG på mitt hjärta.
Det är det som bränner. Det är det som gör så ont.
Bokstäverna bränner på mitt hjärta oh kommer inte försvinna.
När de opererar mitt hjärta kommer de se brännmärkerna efter dina ord.
Genom elden sprang vi.




Fri vers av Demolition Doll
Läst 191 gånger och applåderad av 1 personer
Publicerad 2009-07-17 16:42



Bookmark and Share

  > Nästa text
< Föregående

Demolition Doll
Demolition Doll