Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Många vill veta något om morgondagen

men få vill veta något

om evigheten.




Fri vers av Sven-Erik Sköld
Läst 146 gånger och applåderad av 1 personer
Publicerad 2010-03-24 08:52



Bookmark and Share


    Sven-Erik Sköld
e-poeten, våra texter kan ha gått om varandra; d.v.s. sänts samtidigt i stort sett.

Du får gärna be om ursäkt för den lögn Du skrev ang min resa till norr, men om Du inte känner för det, behöver Du inte göra det: jag vill inte ha något slagt tilltvingad ursäkt. Det är ju hjärtat och inte munnen det handlar om: är inte Ditt hjärta med, så kan det lika gärna vara.

Mvh
2010-03-26

  e-poeten
Sven-Erik. Jag skrev ingen text efter dig när jag efterfrågade den aktuella texten. Det är endast du som kan redigera din sida. Men tack för all inspiration du ger mig. Läs gärna "Religiös domstol"
Jag väljer fortfarande bibeln Gud istället för den du representerar. Sköt o dig!
2010-03-26

    Sven-Erik Sköld
e-poeten, Du satte tydligen in Din text, ovanför min, den som Du efterfrågar och ljugit om.

Du framstår för mig som läkaren som hellre säger någonting populärt, än räddar patienten. Översatt är Du tydligen den typ av kristna, som inte vill bli impopulära för evangeliets, Guds Ords, skull; hellre får "patienterna" dö i sina "synder och öveträdelser".

Det är ju för väl att Jesu apostlar inte var av det virket! Då hade frälsningen i JESUS Kristus aldrig nått ut i världen; det hade blivit grymt förvanskat under färden.

Lewi Pethrus skrev en gång, att de falska profeterna ofta framstår som kärleksfullare, än de sanna; Guds profeter.

Orsak: de senare talar sanning, och ofta är det så, att de vi människor mest av allt behöver höra, vill vi inte höra. Och då kommer falska budbärare väl till pass!
2010-03-26

  e-poeten
Tyvärr hittade jag inte din text angående din resa norrut, men den finns tydligen kvar någonstans. Du vet tydligen vilken text jag menar och då kan du gärna skriva vad den heter och vilket datum du publicerade den.
Jag låter dig få sista ordet, så du blir glad. Jag kommer inte att bry mig om dig längre utan ger min energi till folk som har en positiv syn, på sin tro, sina medmänniskor och sig själva. Sköt om dig Sven-Erik.
2010-03-26

    Sven-Erik Sköld
Detta skrev jag 10-03-06 ang min resa norrut, och något annat har jag inte skrivit ang den:

Kan trösta och glädja mina nitiska belackare här på sidan

jag kommer snart att tystna här på Poeter.se,
åtminstone en tid:

skall norrut och får små möjligheter
att nå ut -då det blir glest, inte bara
mellan människor och hus, utan även
mellan datorer..

-----------------------

Vad som sedan hände är, att jag fick tag i en segdator av sällan skådat slag, som krävt stort tålamod i samband med användandet av den, och som synes har jag av och till lyckats uppbringa det tålamodet..

Men att jag skulle ha skrivt, att min uppgift i norr var/är att predika, är en ren lögn.
2010-03-26

    Sven-Erik Sköld
e-poeten, oaktat att Du ljuger vad gäller min text ang min resa norrut, den finns ju kvar på min sida, så Du kan kolla, så tror jag Dig ändå när Du deklarerar Ditt förhållande till livetords, åtminstone tidigare, läror. Det var Ditt ivrigt och återkommande resonemang om demoner, som fick mig att undra.

Men som sagt, Du ljuger vad gäller det jag skrivit ang min norrlandsresa.

Mvh
2010-03-26

  e-poeten
Eftersom det alltid är svårt att övertyga en människa som tror sig vara allsmäktig så tror du nog inte på mig när jag skriver
NEJ. Jag har aldrig varit delaktig eller tagit del av Livets ords lära. Däremot har jag alltid tagit starkt avstånd från villoläror som som förstör mer än de bygger upp. Likaså har jag alltid varit kritisk mot dess företrädare. Jag är motståndare till de som förespråkar våld, även de som gör det i sin guds namn.
Likaså de som tycker om att förödmjuka sig själva genom att tävla i att vara mest bespottad och hatad. Deras budskap är mest egenintresse, och har inget att göra med någon gud förutom den gud de själva tror de är.
Du skrev i en text här på poeter, under vintern, att du inte skulle publicera något här på grund av att du skull norröver och predika. Så det var du själv som skrev detta.
Sköt om dig och tack för denna gång
2010-03-26

    Sven-Erik Sköld
e-poeten, jag har inte skrivit eller sagt, att jag skulle norrut för att predika. Visa mig ett enda citat från mig som bekräftar Ditt påstående. Helt enkelt därför att jag inte skulle norrut för att predika, och om det än varit så, skulle jag inte ha sagt det, eller skrivit det. Och f.ö. vad skulle det vara för särskilt med det?

Du svarade inte på min fråga, om Du tagit del av undervisning, band, böcker eller annat liknande, från Uppsala livets ord; det som för mig tyder på det, är Ditt myckna tal om demoner.

På Biblisk tid, som t.ex. i Jesu och apostlarnas tjänst, var det de onda andarna själva som gav sig till känna; varken JESUS eller Hans apostlar for omkring och jagade dem; eller f.ö. såg dem överallt och i allting.

Herden har inte sänt fåren för att jaga vargen, utan den gynnaren sköter Han själv om; och är det så, att en lärjunge driver ut onda andar, så sker det genom den Ande som, på samma sätt som i JESUS, bor och verkar i den lärjungen. Det är aldrig ett människoverk.

Men ge mig gärna svar på min fråga, om Du i någon form tagit del
av undervisning från Uppsala livets ord? Mvh
2010-03-25

  e-poeten
Hej Sven-Erik. Du leker domedags predikant på nätet och är främmande för demoner? Du har jobbat med utslagna människor och inte har kommit i kontakt med demoner. Jag blir häpen.
Du skrev för ett tag sedan att du skulle norröver och predika, och förmedla ditt budskap, men det är märkbart tyst om dig. Med ditt fantastiska budskap du vill förmedla borde du vara "känd" inom kretsar som har en kristen övertygelse. Men det är tyst, och det är tyst även från din sida. Den som har kallat dig borde kunna prata högre med dig, om det inte är så, att du har fått ett budskap från något annat håll. Ett håll som inte är från Guds sida. Kanske från en fallen ängel.
Livets ordare är jag inte. Däremot är jag en helt vanligt troende, som kanske finns i din närhet!
2010-03-25

    Sven-Erik Sköld
e-poeten, att Du uppfattade mitt svar som luddigt, kan jag inte göra så mycket åt: det handlar ju inte om en fullständig biografi,

däremot börjar jag undra varifrån Du får alla Dina demoner: har Du varit - eller är - livetsordare, eller tagit del av undervisning, via böcker, eller band eller liknand, från det hållet? De levde ju i vart fall förr i en värld fylld av sådana. Kärlek och demoner var ett ganska vanligt tema bland dem. Mvh
2010-03-25

  e-poeten
Tackar för ditt svar, men det känns lika luddigt som innan. Att formellt vara medlem i Svenska kyrkan betyder inte så mycket som att vara aktiv.
Alla som har en tro, försöker efter sin förmåga att efterlikna Jesus. Så det blir en teologisk fråga som tar sig en mängd olika uttryck. En del hjälper folk i sin närhet. Andra leker en gud och dömer ut sina medmänniskor.
En handling, säger mer än tusen ord, läste jag någonstans. Värt att tänka på kanske, du som har övergett de svaga i samhället.
Sköt om dig och fortsätt din kamp mot alla demoner i din närhet. Många ber för dig att du skall slippa dem.
2010-03-25

    Sven-Erik Sköld
Nej, e-poeten, det är ingen känsklig fråga, tvärt om! Den besvarar jag med glädje, jag tillhör JESUS från Nasaret, Guds Son, som kom enligt Skrifterna, dog enligt Skrifterna och uppstod enligt Skrifterna och som verkar enligt Skrifterna!

Min kallelse fick jag ganska strax efter det jag blivit "frälst", född på nytt genom tron på Den uppståndne och levande JESUS, jag var då cira 30 år gammal. De Guds Ord som Gud då och senare talat till mig ang min kallelse kan Du läsa i Hes. kap 2 och 3 och 33 och sedermera Jer. kap. 1.

Vad jag skulle göra med en panna "hård som diamant, hårdare än flinta" förstod jag inte då, jag jobbade då som större delen av mitt yrkesverksamma liv med s.k. utslagna människor, de som hade det sämst ställt mitt i välfärden, och de behövde ingen "hård panna" var min reflektion: sådana pannor hade de haft mer än tillräckligt av; men sedermera har jag förstått vad jag skall ha den till: inte minst i förhållande till det kristna ledarskapet!

Vad gäller min formella tillhörighet, så tillhör jag Svenska kyrkan, men överväger att lämna den (väntar på klartecken från Han som leder mig) p.g.a. den senaste tidens grova förfall och avfall från Guds Ord.

Mvh
2010-03-25

  e-poeten
Stå upp Sven-Erik och säg vad du tillhör!
Är du en Waco anhängare? Guds barn avkomma? Den apostoliska kyrkan? Eller kör du ett helt eget race.
Eftersom den gud du tror på, verkar ha valt ut dig till sin ställföreträdare på jorden, så ber jag dig, Säg vad du tillhör och vem du egentligen representerar!
Jag väntar mig fortfarande inget svar eftersom detta verkar vara en känslig fråga för dig.
Sköt om dig
2010-03-25

    Sven-Erik Sköld
e-poeten, Du verkar tillhöra den grupp kristna som har en "halv Bibel" d.v.s. läser och undervisar sådant som är behagligt att höra och bortser från allt som är obekvämt, d.v.s. allvarligt med tanke på allas vår evighet.

Du är, som jag ser det, "godare" än JESUS själv, som talade vé över synden, och även över syndare som älskade synden mer än sanningen, och samtidigt inbjöd de ödmjuka att komma till Sig, som Den gode herden.

Detta renderade Honom samma betyg som Du ger mig, till JESUS sa man att det var Belsebubs - satans - Ande som verkade i Honom. Mvh
2010-03-24

  e-poeten
Det förstår jag, så som du beskriver evigheten. Ett evigt bestraffande vare sig man kommer till himlen eller helvetet. Du beskriver två motsatta saker i samma ordalag. Det lockar inte med tanke på att de flesta vet om att de kan dö imorgon, och möta den sanna kärleksfulla Guden! Sköt om dig Sven-Erik i din ensamma kamp mot dina inre och yttre demoner.
2010-03-24

  e-poeten
Det förstår jag, så som du beskriver evigheten. Ett evigt bestraffande vare sig man kommer till himlen eller helvetet. Du beskriver två motsatta saker i samma ordalag. Det lockar inte med tanke på att de flesta vet om att de kan dö imorgon, och möta den sanna kärleksfulla Guden! Sköt om dig Sven-Erik i din ensamma kamp mot dina inre och yttre demoner.
2010-03-24
  > Nästa text
< Föregående

Sven-Erik Sköld