Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Krasst



Detta mörker som vi,
så många människor,
går runt och bär på,
till ingen tröst.

Vi dör, en efter en,
alla längtande och väntande
på den där enda insikten,
eller människan om du så vill,
som förstår och står ut.

För om du vill att jag stannar,
så lämnar jag dig aldrig,
så kommer det alltid vara vi,
älskandes för evigt.




Fri vers (Fri form) av worrisome
Läst 202 gånger och applåderad av 1 personer
Publicerad 2010-05-05 19:08



Bookmark and Share


  lodjuret/seglare VIP
En sorts vardaglig sanning som var och en kan känna igen sig i, enkelt och osentimentalt uttryckt i några korta verser, det gillas
trenne viloler förtjänte den texten
2010-05-14
  > Nästa text
< Föregående

worrisome
worrisome