Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Vänja sig...

Jag undrar om jag börjar vänja mig....
Jag undrar ...
om du börjar vänja dig vid det nya livet
Om inte... saknaden gör lika ont längre

Jag undrar om du har börjat vänja dig...
att inte ha dig vid min sida längre
Om den sidan du är på nu... känns bra

Jag undrar om du börjat vänja dig
att vara utan min kärlek
och om den andra kärlek du får... känns bra

Jag undrar om du tänker på mig något alls
för
det gör jag
Varje gång jag slår upp mina ögon är du på min näthinna
Och det sista jag gör innan jag sluter dom är att tänka på dig
och önska dig god natt
Jag tänker på dig titt som tätt
Men vissa gånger med mindre smärta
Med mindre saknad
Men tomheten...är lika stor ändå

Jag undrar om det är det som sker
Jag undrar... om jag...
börjar vänja mig vid det nya livet
För vissa dagar känns faktiskt så
Vi läker våra sår på avstånd
och vi slickar dom när vi syns
Jag börjar tro på våra nya liv
Men jag undrar så om du gör det...




Fri vers (Prosapoesi) av Anna Nyman VIP
Läst 243 gånger och applåderad av 2 personer
Publicerad 2010-06-03 21:20



Bookmark and Share

  > Nästa text
< Föregående

Anna Nyman
Anna Nyman VIP