Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Jag har sett och hört det mesta...

Jag har sett...
Och jag har hört...
det mesta
Man tror inte
det man ser
Man tror inte
det man hör
Man tycker man
hört det mesta
Och man tycker att
man sett det mesta
Ändå...får man bevis... varje dag
Att man inte har det
Och det händer
Om och om igen

Vi är så många...
som aldrig lär oss av vår visdom
Därför får vi se ännu mer
Som vi inte trodde att vi skulle sett
Som vi inte trodde vi skulle hört
Och som vi inte trodde skulle ha skett

Vår visdom gör oss inget klokare
Allt för att vi hoppas för mycket
Allt för att vi är giriga
Eller ...för att vi är onda

Allt...för att vi inte förstår bättre...










Fri vers (Prosapoesi) av Anna Nyman VIP
Läst 229 gånger och applåderad av 2 personer
Publicerad 2010-08-27 18:49



Bookmark and Share

  > Nästa text
< Föregående

Anna Nyman
Anna Nyman VIP