Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
Skrev det i en tanke men såg att det kunde bli två...beroende på vem man tänker på... Välj själv vilken fras som passar dig...


Det var i sista andetaget ...eller det var på tiden...

Det var i sista andetaget...det var på tiden
Jag såg det
Förlåt för att jag inte såg
Allt du gjorde för mig

Det var i sista andetaget...det var på tiden
Jag insåg
Vem du var för mig
Förlåt
För jag inte förstod det innan

Det var i sista andetaget...det var på tiden
Jag visste
Det jag inte visste då
Förlåt
Hur kunde det gå förbi mig

Det var i sista andetaget...det var på tiden
Jag sa det
Förlåt
För jag inget sa innan

Det var i sista andetaget...det var på tiden
Jag fick svaren
Förlåt
För att du fick vänta så länge
På att jag kunde ge dom

Det var på tiden...

Snälla förlåt...

Jag vet...
att tiden har runnit mellan våra fingrar
Men om vi samlar i hop den lilla tid vi har kvar
Snälla... vill du det...
Säg att du vill
Så lovar jag stanna tiden
I vårat inre
Dit ingen kan nå
Där lovar jag att den för evigt ska bestå
Snälla...
Bara jag får tiden...
Så ska jag bevisa att det går...
Lite tid ...
är allt jag behöver

Allt jag önskar...

Allt jag ber om...




Fri vers (Prosapoesi) av Anna Nyman VIP
Läst 247 gånger och applåderad av 3 personer
Publicerad 2011-02-23 18:17



Bookmark and Share

  > Nästa text
< Föregående

Anna Nyman
Anna Nyman VIP