Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Ni skall bli hatade av alla för mitt Namns skull, sa JESUS

till Sina lärjungar: de som

trodde på Honom.




Fri vers av Sven-Erik Sköld
Läst 156 gånger
Publicerad 2011-12-03 06:01



Bookmark and Share


  Lavinia Röd
Jag förmodar att anledningen till att du inte förstår Sven-Erik är att du sitter så fast i dina dogmer och dina föreställningar och har svårt att se saker ur andra/andras perspektiv. Kanske är det också så att du får en egoförstärkning av att känna dig viktig ("jag är den enda som förstår och som kan lära ut sanningen")? Som jag förstår det så vill du dock berätta något som du upplever som angeläget, men det kan du inte då du egentligen sitter och talar till dig själv i din ensamhet. Det blir endast en monolog och inte en dialog som berikar med respekt och genuint lyssnande på den andre. Ett givande och tagande. Det är endast du som ska bli lyssnad på, eller hur?

Det blir dock vanskligt då människor i början känner sig inbjudna av dig till att diskutera viktiga frågor. De känner sig lurade och besvikna av dig tror jag när du inte lyssnar på dem utan förkastar dem som korkade eller förledda av Satan. Det är inte respekt. Du kan väl inte utgå ifrån att folk i allmänhet är dumma, obildade och aldrig funderat på det här med Gud?

Du säger alltså då indirekt (med denna text) att alla vi som inte tror exakt som du hatar dig. Det tycker jag är hånfullt om något. Försök att ha lite mer tillit till dina människor. De flesta här är goda och hyggliga personer som inte har med ondska att göra. De du möter här som vill prata är inte besatta av satan eller onda andar utan nyfikna och tänkande människor.

Nä, ska du ge dig på att försöka vara förkunnare får du nog ta och växa in i rocken och blir karl nog för hatten först.

Ingen blir arg på din tro eller att du talar om den, utan på ditt högdragna respektlösa sett att bemöta dina medmänniskor.
2011-12-03

  Elwania
Du det hjälper inte att du stampar med
foten här. Bibeln blir inte mer trovärdig
som helhetsbok och sann lära, även om du skriker
mer än vad du gör
2011-12-03

    Sven-Erik Sköld
Bibeln är en sammanställning av profeternas och apostlarnas undervisning. Och apostlarna återberättar vad JESUS "gjorde och lärde". Mvh S-E
2011-12-03

  Elwania
Fast det är ju länge nu Jesus Lärjungar vandrade på jorden.
Sen hur mycket bibeln tog upp av det verkligen Jesus sa och gjorde, har visat sig vara infiltrerat av andras egen vunna intressen kyrkan, makthavare och inte minst Paulus hopsnickrade storys som
slog igenom med all det fördömande som han bar på i sig själv
och som många många andra satte Jesus signatur under.
Bibeln är en hopsatt bok av flera andra fristående böcker som skrev långt innan bibeln uppstod. Johannes uppenbarelse
var tagen från några rullar som en kung hade införskaffats sig , men som var skrivna av ett orakellångt innan Bibeln uppstod...
Johannes fanns för övrigt inte Det var Maria Magdalena som gömdes bakom det namnet. Jesus måste ju ses av de efterkommnande som någon varelse som inte hade mänskliga behov sex och kärlek till en kvinna var ju synd .Biskop GeorgiusFlorentius gillade inte hennes intima kontakt med Jesus
därför gjorde han om henne som hora... Sen måste jag säga att jag kan inte associerar dig med en av Jesus lärjungar
2011-12-03
  > Nästa text
< Föregående

Sven-Erik Sköld