Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
2 Petr. 1:4


TACK JESUS!

för Dina stora

löften!




Fri vers av Sven-Erik Sköld
Läst 221 gånger
Publicerad 2012-04-14 12:35



Bookmark and Share


    ej medlem längre
http://www.poeter.se/viewText.php?textId=1446856

2012-04-14

  Göran Gustafsson VIP
The Absolute Name as originally given to Moses on Sinai (Exodus 3:14) is AHYH ASR AHYH: "I Will Be Who I Will Be."
2012-04-14

    ej medlem längre
Profeten du citerade, vars namn du kommer få lära dig nu, Heter EliYAHUW och hans namn betyder "YAHUWAH är min mäktige"
2012-04-14

    ej medlem längre
Märkligt hur alla som inte kommit till insikt om sanningen använder sig utav alla andra namn som finns där ute i babylon för fadern och sonen förutom de enda korrekta,godtagbara och förevigt nedlagda i ordet av honom. Med lite forskning, kan man lätt hitta att grekerna kallade sin chef gud "Zeus". Romarna kallade honom även "Jupiter" för att han var deras chef gud. Han var deras gud av ljus, himmel och väder, och guden av staten, dess lagar och dess välfärd. De som kallar den Evige - Skaparen av allt - vid namnet Yahweh/jahve kallar honom vid namn av den romerska guden Jupiter, och den grekiska guden Zeus. Det är inget mindre än en styggelse - att föra hans namn till ingenting, och yttra namnet på en hednisk gud och sedan säga att det är hans namn. Ordspråksboken 25:2 Det är Den mäktiges ära att fördölja en sak, men konungars ära att utforska en sak. 4 Skaffa slagget bort ifrån silvret, så får guldsmeden fram en klenod därav. YashaYAHUW 52:5 Och vad skall jag nu göra här, säger YAHUWAH, nu då man har fört bort mitt folk utan sak, nu då dess tyranner så skräna, säger YAHUWAH, och mitt namn beständigt, dagen igenom, varder smädat? 6 Jo, just därför skall mitt folk få lära känna mitt namn, just därför skall det förnimma på den dagen, att jag är den som talar; ja, se här är jag. 7 Huru ljuvliga äro icke glädjebudbärarens fotsteg, när han kommer över bergen för att förkunna frid och frambära gott budskap och förkunna frälsning, i det han säger till Sion: »Din Mäktige är nu konung!» 8 Hör, huru dina väktare upphäva sin röst och jubla allasammans, ty de se för sina ögon, huru YAHUWAH vänder tillbaka till Sion.
2012-04-14

  Göran Gustafsson VIP
Baal omnämns i Bibeln som sinnebilden av en falsk gud och en konkurrent till Jahve hos folket. En stark konfrontation skildras i berättelsen om Elia och Baalsprofeterna där profeten Elia utmanar Baals profeter på Karmelberget. Elia, som representant för Jahves tillbedjare, å ena sidan och Baals profeter å andra sidan skall resa varsitt altare och be sin respektive gud att själv antända sitt offer. I berättelsen dansar och sargar sig Baals profeter förgäves, medan Elias altare antänds av eld från himlen när han ber om det. Berättelsen återfinns i Första Kungaboken kapitel 18.

S-E och malakim777. Ni kan väl göra iordning var sin brasa så får vi se vilken som brinner först.
2012-04-14

    ej medlem längre
Kan du finna någonstans i skriften en enda vers som säger att det är ok för människan att ta bort Den allsmäktige skaparens namn samt ersätta apostlarnas-/profeternas samt sonens givna namn som representerar faderns namn och bär direkta hänvisningar om faderns karaktär i sig? Dessa du idag har pekat ut är de som gjort detta vidriga avskyvärda, de samma som har de "gömda böckerna" de inte ville att människan skulle få läsa i deras superhemliga kilometerlånga biblioteksvalv. Du är en del av deras cover up för att främja idoldyrkan som idag precis som på de forntida hebreernas tid har kommit att uttrycka sig i dyrkan av BAAL (i förklädnad dock). Hur tror du dessa goda män som gick före, patriarkerna som dog försvarandes faderns och sonens namn kommer se på dig på den dagen? Med vetskapen om att du avvisade detta av dem profeterade budskap som ekar i denna yttersta tid? Män som gick på samma vis som vi som idag är avskilda ifrån världen gör. Vi som går bland hycklare män och kvinnor som hyttar med nävarna emot de himmelska platserna försvarandes för en lögn i förakt emot deras näste/ profeten som kommer med budskapet om omvändelse till frälsning? Bland dem som säger sig tjäna den högste men egentligen tjänar herren, alltså Baal.
2012-04-14
  > Nästa text
< Föregående

Sven-Erik Sköld