Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
Skapad 19/06-12 skämdes då men nu förstår jag att den måste publiceras för jag skäms inte längre... Trots smärtan finns där...


Mina tankar om min abort

Jag trodde jag var övervinnlig
att jag av någon kunde ej hamna i denna situtation
Det känns som jag har förlorat mitt hjärta
Ändå får jag skylla mig själv
Tror mig jag vill inte lämna dig
men tidpunkten är fel och jag skulle aldrig kunna ge dig de liv du förtjänar
Inte nu ialla fall

Jag kan inte låta bli att tänka hur framtiden skulle vara om jag behöll dig
Hur du skulle se ut
Skulle du likna mig eller din far
Hur skulle du vara som person
Många tankar i mitt huvud
Och inte har jag något svar för jag har gjort mitt val

Samtidigt försöker jag ser dig som en bacill i min kropp, inte en varelse med känslor för då kommer jag aldrig klara morgondagen.
Gravid eller bebis finns inte i min ordbok för det sammanlänkar jag med en lycklig tid. Vill hellre kalla mig mördare. Men jag är tvungen att göra det här, hur jag än vrider och vänder det. Känns som jag inte efter detta är värd att få barn men om jag nu får det senare i tiden. Ska du veta att jag kommer göra allt för din syster eller bror. Det jag inte kunde göra för dig. Du kommer vara i mitt hjärta som en lärdom. O jag önskar att jag inte hade chansen att spela GUD men samtidigt är jag lättad att jag har det valet. För jag är inte redo än. Och framtiden får avgöra om jag någonsin kommer vara det...




Fri vers (Fri form) av BG
Läst 251 gånger och applåderad av 1 personer
Publicerad 2013-07-12 02:32



Bookmark and Share

  > Nästa text
< Föregående

BG
BG