Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
Det finns många som tar livet av sig idag och vi har svårt att förstå hur någon kan välja det, vi dömer så fort ibland men i själva verket är det vi som sviker dem i många fall för att vi inte ser eller hör, förrns det är försent


Om jag inte vill..

Om jag inte orkar mer
är jag en svikare då

Om jag känner
att jag inte vill gå sönder mer
är jag en svikare då

Om jag känner
att jag inte vill att det ska göra ont mer
Är jag en svikare då

Om jag känner
att jag inte orkar gråta mer
Är jag en svikare då

Om jag säger
att jag inte har kraften att kämpa mer
Är jag en svikare då


Om jag säger
att jag känner inte att jag har något värde mer
Är jag en svikare då

Eller vem är det

Vem sviker jag mest
mig
dig
eller livet i sig

Är jag svag
eller modig
Som vill gå den vägen

Om jag inte vill mer
Vem har rätt att döma mig

Har jag inte ensamrätt på det

Har jag inte rätt att bestämma över mitt eget liv

Har jag inte rätten att sätta stopp


Ge mig frid




Fri vers av Anna Nyman VIP
Läst 317 gånger och applåderad av 5 personer
Publicerad 2013-09-15 08:11



Bookmark and Share


  firefire
starkt berörande och viktiga frågor du ställer i din text..tror ingen är en svikare heller utan att den som har såna tankar och även tar det hemska steget har verkligen provat allt de kan först..önskar ingen ett sådant slut,önskar den/de hittar nåt hopp och tröst i någon som orkar se och höra..kram och tack för tänkvärda ord!
2013-09-16

  Fem hjärtan VIP
Berörande och tänkvärt!
2013-09-15
  > Nästa text
< Föregående

Anna Nyman
Anna Nyman VIP