Jag är inte rädd...
Jag är inte rädd för dina tårar
Kom här
Låt de falla
Jag gråter med dig
Stannar så länge du vill hos dig
Jag är inte rädd för din smärta
Kom intill och dela den med mig
Jag finns här för dig
Jag är inte rädd för din sorg
Låt mig hålla om dig
Och ge dig all kraft jag kan
Jag ska inte säga till dig att jag förstår
För det kan jag inte
Hur skulle jag kunna det
Inte heller att allt har sin mening
för det har det inte
Inte heller att allt kommer ordna sig
För hur ska jag kunna veta det
Men jag finns här för dig
Jag ska torka dina tårar
Lyssna på dina ord
Hålla om dig hårt
Tills du inte har mer tårar
Tills din smärta avtar
Tills din sorg tar avstånd
Jag ska hjälpa dig att resa dig när du är redo för det
Jag ska hjälpa dig att hitta dig själv
Jag ska försöka ge dig en mening till att se dagsljuset igen
Och jag ska följa dig längs hela vägen