Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Varför finns det så många Gudar...

Den lilla flickan frågar...

Mamma
varför finns det så många Gudar...

Mamman böjer sig ner
smeker flickan längs kinden

Svarar

Alla Gudarna är bara namn för att vi vill tro på någon

Varför vill vi det...

För att vissa behöver sin tro mer en andra
Och de behöver finna tröst hos någon när de är ledsna

Varför då...har de ingen mamma och pappa...

En del har inte det

Har de ingen alls...

Näe en del har inte det älskling

Flickan ser fundersam ut
Sen säger hon

Vilken tur jag har
Mamma jag behöver inga Gudar
Jag har ju dig




Fri vers av Anna Nyman VIP
Läst 251 gånger och applåderad av 6 personer
Publicerad 2013-09-21 13:26



Bookmark and Share


  Lars Hedlin
JA man kan undra ibland....
2013-09-22
  > Nästa text
< Föregående

Anna Nyman
Anna Nyman VIP