Redan medlem?
Logga in
|
En dikt skriven på en minut när jag vaknade...efter en mindre mardröm....tänkte inte sätta ut den, men bjuder den på ett hånskratt så väl bekomme
Skjut bort sömnen
En nattlig strid med demoner Stör min frid laddar patroner
Skjuter bort nattens mörker Vaknar av ont ögonen blöder
Ställer mig upp kroppen skriker Som en tupp morgonsolen skiner
Nu är jag vaken Nu tar jag tag i saken
Möter världen med nya krafter Sökande värden till en ny natt
Fri vers
(Fri form)
av
kjell-åke bearfoot
Läst 323 gånger och applåderad av 3 personer Publicerad 2014-06-12 09:51 |
Nästa text
Föregående
kjell-åke bearfoot |