Redan medlem?
Logga in
Ingen vän-kannibalAtt göra misstag är enkelt och lätt,
men snälla, säg förlåt på ett smidigt sätt. Goda manér hör trots allt hemma, i den mänskliga skannerns stämma. Men varför är det så få som vill,
tala om felen de låtit växa till? Är du helt perfekt i din person, eller bara en mänsklig defekt version? För vi är alla djur i vår natur,
om instinkten bara till egna syften tar tur. Men om vi minns dem som fanns där som stöd, när våra liv var i totalt kaos och nöd. Då börjar vi bli något annat till sist;
en riktig människa kan ge nåd, javisst. För de blickar inåt och ser sig själva, och vet att bristerna i det inre kan skälva. Så om du har en vän eller två,
förlåt missförstånd om det går att nå. Livet har så många färger och sken, men alla har dagar med felsteg och men. För vem är du egentligen då?
Är du en gud för mer än två? Sitt inte kvar på dina höga hästar där, låt den mjuka piskan höras, trots förluster vi bär. Då är du en människa, hel och sann,
inte en vän-kannibal till man. Som äter sina vänner utan skam, och aldrig ser slutet som väntar längst fram
Fri vers
(Fri form)
av
kjell-åke bearfoot
Läst 44 gånger och applåderad av 1 personer Publicerad 2026-05-19 09:10
|
Nästa text
Föregående
kjell-åke bearfoot |