Varför mamma...
Mamma varför dricker du det där hela tiden
För att slippa känna
Vad vill du inte känna
Min smärta
Var har du ont
I mitt hjärta
Kan inte doktorn laga det
Nej älskling tror inte det
Flickan börjar gråta Hon slänger sig i hennes famn Håller om henne det hårdaste hon kan
Kommer du att dö mamma
Nu gråter även kvinnan Pussar henne över hela ansiktet Smeker henne över håret
Hur kan hon Svika det ända hon älskar Det viktigaste hon har
Varför är makten till att döva hennes smärta större än kärleken Till det vackraste hon har Varför kan hon inte resa sig Varför är hon så svag Hon vill ju inte dö innerst där inne
Flickan säger Får jag smaka
Nej gud nej varför vill du det
För att slippa känna
Som ett pistolskott in i hennes inre Hon får inte luft Vad är hon för jävla mamma
Hon lyfter ner sin dotter Här säger hon Hon sätter flaskorna i hennes händer Vill du hjälpa mamma att hälla ut det här
Varför då Du får ju ont då
Det gör inget, jag får stå ut med lite ont Mamma är sjuk men hon ska skaffa hjälp Den bästa i världen
Ska du...så du ska inte dö då
Nej jag ska inte dö älskling
Flickan skiner upp Hur lång tid tar det tror du
Hur så
Jag vill åka och bada och äta glass med dig mamma Det har jag längtat efter så länge...
Prosa
av
Anna Nyman
Läst 361 gånger och applåderad av 16 personer Publicerad 2015-01-09 18:54
|
Nästa text
Föregående
Anna Nyman |