Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Varför mamma...

 

Mamma

varför dricker du det där hela tiden

 

För att slippa känna

 

Vad vill du inte känna

 

Min smärta

 

Var har du ont

 

I mitt hjärta

 

Kan inte doktorn laga det

 

Nej älskling tror inte det

 

Flickan börjar gråta

Hon slänger sig i hennes famn

Håller om henne  det hårdaste hon kan

 

Kommer du att dö mamma

 

Nu gråter även kvinnan

Pussar henne över hela ansiktet

Smeker henne över håret

 

Hur kan hon

Svika det ända hon älskar

Det viktigaste hon har

 

Varför är makten

till att döva hennes smärta

större än kärleken

Till det vackraste hon har

Varför kan hon inte resa sig

Varför är hon så svag

Hon vill ju inte dö

innerst där inne

 

Flickan säger

Får jag smaka

 

Nej gud nej

varför vill du det

 

För att slippa känna

 

Som ett pistolskott in i hennes inre

Hon får inte luft

Vad är hon för jävla mamma

 

Hon lyfter ner sin dotter

Här säger hon

Hon sätter  flaskorna i  hennes händer

Vill du hjälpa mamma att hälla ut det här

 

Varför då

Du får ju ont då

 

Det  gör inget, jag får stå ut med lite ont

Mamma är sjuk men hon ska skaffa hjälp

Den bästa i världen

 

Ska du...så du ska inte dö då

 

Nej jag ska inte dö älskling

 

Flickan skiner upp

Hur lång tid tar det tror du

 

Hur så

 

Jag  vill åka och bada och äta glass med dig mamma

Det har jag längtat efter så länge...

 

 




Prosa av Anna Nyman VIP
Läst 361 gånger och applåderad av 16 personer
Publicerad 2015-01-09 18:54



Bookmark and Share


  Connie
Starkt och djupt berörande. Kommer själv från ett alkoholisthem!
2015-01-12

  Kattiz
Du har verkligen lyckats att fånga känslan! Djupt berörande! Tack!
2015-01-11

  Lars Hedlin
Mycket bra och berörande i ton och känsla!
2015-01-11

    Birgersdotter VIP
Mycket starkt berörande-bra skrivet
2015-01-09

  Teresia Ridell
Starkt skrivit, mycket berörande. Bra !
2015-01-09
  > Nästa text
< Föregående

Anna Nyman
Anna Nyman VIP