Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

GUDS KÄRLEK

1. Är sann. Gud ÄR sanningen.

2. Är frivillig: Gud tvingar sig inte på någon. Han erbjuder.

3. Den vill nå alla Människor.




Fri vers av Sven-Erik Sköld
Läst 160 gånger och applåderad av 3 personer
Publicerad 2015-02-11 03:38



Bookmark and Share


    Sven-Erik Sköld
Varmt tack för rättelsen! Mvh/S-E
2015-02-11

  Pitbullpudelns kärna
PAULUS: "Kärleken gör inget ont mot sin nästa, därför är kärleken lagens uppfyllelse". (Rom 13:10)

Det är alltså Paulus som har sagt dessa ord, och som du felaktigt lägger i munnen på Jesus.

Hur är det med kunskapen om bibeln? Eller man kanske ska ställa frågan: hur är det med vikten av att hålla sig till sanningen?
2015-02-11

    Sven-Erik Sköld
Min mor hade profetisk nådegåva och förutsa också en del händelser som hade med vår familj att göra: som alla inträffade.

Detta lärde mig respekt för profetisk tal. Jag blev "frälst" när jag var cirka 30 år. Mvh/S-E
2015-02-11

  Onomatoprofet VIP
Gud erbjuder dig att sluta skriva vidrigheter. Berätta lite om din barndom istället, det skulle vara mycket intressantare att höra. Slog din pappa dig?
var din mamma deprimerad och apatisk, frånvarande? Men det är aldrig för sent för en lycklig barndom....berätta SANNINGEN för oss. har du upplevt KÄRLEK i ditt liv nån gång?
2015-02-11

  Pitbullpudelns kärna
Såja, där kom projektionen som på posten, samtidigt som bibeln skulle vara upphävd på dessa framlagda motsägelser genom ett utplockat citat (varifrån?)...
2015-02-11

    Sven-Erik Sköld
Du måste läsa Bibeln med aktivt stöd av Djävulen!

JESUS: "Kärleken gör inget ont mot sin nästa, därför är kärleken lagens uppfyllelse".

Kärleken dräper t.ex. inte sina egna barn, inte andras heller.

Mvh/S-E
2015-02-11

  Pitbullpudelns kärna
Om nu allt som står i bibeln är guds ord, och gud är sanningen, låt oss då granska lite närmre vad som kommer till uttryck där:

5 Mos 5:17: "Du skall inte dräpa."
5 Mos 20:16: "Men i städer som tillhör dessa folk och som Herren, din Gud, vill göra till din egendom får du inte skona en enda levande varelse. I enlighet med Herrens, din Guds, befallning skall du viga dem alla åt förintelse..."

Förbudet mot dräpande har tydligen en kulturell pragmatisk tillämpning, vilken kommer till uttryck även i NT:

Matt 10:34: "Tro inte att jag har kommit med fred till jorden. Jag har inte kommit med fred utan med svärd."

Matt 26:52: ”Stick tillbaka ditt svärd. Alla som griper till svärd skall dödas med svärd."


Om ormen är satan, varför uppmanas då lärljungarna vara "listiga som ormar" (Matt 10:16)?


Jesus sade att:

Tro inte att jag har kommit för att upphäva lagen eller profeterna. [...] Den som upphäver ett enda av buden, om så det allra minsta, och undervisar människorna så, han skall räknas som den minste i himmelriket." (Matt 5: 17-19)

5 Mos 5:16: "Visa aktning för din far och din mor, så som Herren, din Gud, har befallt dig."

"Om någon kommer till mig utan att hata sin far och sin mor och sin hustru och sina barn och sina syskon och därtill sitt eget liv, kan han inte vara min lärjunge." (Luk 14:26)



Det här är några exempel i GT och NT. Precis samma motsägelser finns också i koranen (men den debatten tänker jag inte ta här), så ingen ska komma att säga att jag är ensidig i frågan.

Det finns en skriande polaritet gott-ont som kommer i uttryck i de abrahamistiska religionerna (judendom, kristendom och islam) som man tydligen inte kan eller vill se när man går in en slags troende i dessa religioner. Man kan eller vill inte se den andra sidan hos sig själv och hos sin gud. Det är nog så att människan är guds avbild såväl som att gud är människans avbild så länge man inte kan skilja på grand och bjälkar.
2015-02-11

  WR
Fint:)
2015-02-11

  Notarius publicus:Sten Wiking VIP
VADE RETRO ME SATANA !
2015-02-11
  > Nästa text
< Föregående

Sven-Erik Sköld