Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Gud, jag människan

Jag tror på dig
jag litar på dig
jag tvivlar på dig

varför bryter inte din styrka
vår ondska

riv ner prestigen om vår fria vilja

Är min vandring värd mer än andras
mina önskningar tyngre

den fria viljan berövar oss vår existens berättigande
som den enda varelsen att förinta sig själv
där ord bara är statistik utan handling

solen lägger sig i havet där jag sitter med en säck fylld av frågor
och skäms över min existens




Fri vers av Mfredrik VIP
Läst 256 gånger och applåderad av 4 personer
Publicerad 2015-06-19 06:49



Bookmark and Share


  Karl-Bo Lundstedt VIP
Trots det......
Så är den fria viljan
den största kärleken
jag skulle inte vilja som
en granne sa: att det var
Guds stora misstag, att det
hade varit bättre om vi inget vetat..?
Men svarade jag med hans dotter sittande i baksätet, då är vi ju bara viljelösa slavar. DET ÄR INTE KÄRLEK!! Hade du velat att ..... älskade Dig av tvång?
Jaa, svarade han om hon inte visste annat.
Jag svarade: Du har aldrig riktigt lämnat Nazismen mannen!
Gud gör inga misstag. Det är människor som gör det.
Därför behövde Gud själv komma ner och ge sitt liv för våra synder, betala priset för vår olydnad.
Ge oss ett nytt liv som inte baseras på skuld. Utan på kärlek och att sam-veta med Gud!!!

KB

2015-07-29

    ej medlem längre
Som du vet tror jag inte på Gud.
Men jag förstår så tydligt,
essensen i det du skriver.
Jag skäms jag också!

Tommy
2015-07-03

  Per "Läsaren" Sörqvist
bra!
2015-06-19

  träsnidaren
Snyggt!
2015-06-19
  > Nästa text
< Föregående

Mfredrik
Mfredrik VIP