Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Mera söndag, mindre måndag.

så mina vänner nu sitter vi här igen, halvt döda, halvt levande, halvt galna, halvt uttråkade, halv-vägs in i det igen...
hela världen dör, skiten försvinner inte, inte denna gång, skräp blåser omkring på öde parkeringar, vi lever i ett samhälle beroende av pengar, nu är pengarna borta och så är allt hopp...
jag ser ändå framemot det, se slutet, de är detta jag jiddrat om nu i tio år och nu är det äntligen här!!!
sluta gnäll för fan! Kavla upp ärmarna för helvete... jävla potsorkar! Dricker mitt jävla gift för att känna mig levande... Det är också en lögn, en medveten sådan... Tusen öde bilar, köer i sin tomhet, en ny tids dödlighet!
Tar fram min glock 17 och känner dess tyngd och kyla i handen... vi spelar ett falskt spel, ett högt spel, ett vansinigt spel... Ju mer vi förlorar dessto mera investerar vi i det! PANG PANG PANG - De skjuts utanför mitt fönster och jag hör skrik ... vansiniga skrik ... skrik i smärta! skrik i panik!
maten är slut... vi äter varandra... soylent green style, high style ... moving on!




Fri vers av Alexander Gustafsson
Läst 58 gånger
Publicerad 2024-01-09 20:53



Bookmark and Share

  > Nästa text
< Föregående

Alexander Gustafsson
Alexander Gustafsson