lyssna på media, på politiker, på propaganda, se filmer som belyser ”agendan”.
du måste inte få någon, speciellt inte på Tinder, eller Grinder eller någon annanstans.
Du måste inte ha alla kanaler, Netflix, HBO och allt de andra skräpet.
Du behöver inte ta youtube och deras fyra hundra reklamsnuttar i timmen.
Du måste ingenting.
Män måste inte ta kvinnors skit.
Kvinnor måste inte ta mäns skit.
Du måste inte bo med honom.
Och du måste inte stanna med henne.
Du måste inte supa om du mår bajs.
Du måste inte röka på för att du mår blä.
Du måste inte äta skräp.
Rösta på någon parti för ”någon måste ju styra” och ”man röstar på den man ogillar minst” skitsnacket.
Så trött på det. Alla ursäkter folk använder för fortsätta med icke måsten.
drick om du vill, men säg inte till mig att du måste.
rösta om du vill, om du är naiv nog att tro på det, men säg inte att du måste.
säg att du vill ta hans skit och hennes skit de är därför du väljer att stanna, inte för att du måste.
Vem är denna ”måste” som alla så hemskt gärna vill tillfredsställa?
Måste hit och måste dit, och måste dit och måste dat…
Du hade kunnat få ut mer av dit liv om du velat.
Du kan vara fri,
utan måsten,
om du hade velat.
om de hade varit socialt accepterat.
men du är rädd,
rädd att leva utan måsten.
utan måste trösten.