Redan medlem?
Logga in
-- Och snart ska man dö - så tack och adjö
Det svarta som sjuder när tillvaron bjuder mig på just det där som jag inte vill ha. Som gör mig till nån - en som inte är jag.
Uppgivna tankar. Självbild som svankar. Finns inget att få av nåt man behöver. Har inget att ge och snart är det över.
Vem tror väl på lycka? Banalt kan man tycka om man bara smakar på det man försakar. Och snart ska man dö - så tack och adjö.
Men dessförinnan (det får man förmoda) så växlar beständigt det onda och goda, och allting kan hända, snart borde det vända.
Men inget är givet. Så är det med livet.
Bunden vers
(Rim)
av
Recycled Redhead 3.0
Läst 116 gånger och applåderad av 5 personer Publicerad 2024-04-30 15:27
|
Nästa text
Föregående
Recycled Redhead 3.0 |