- hej.
- nej.
- haha nej?
- japp nej.
- till vad?
- vad du än har att säga fråga osv.
- haha du ÄR rolig. Visste att du skulle vara intressant, kan jag slå mig ner?
- nej.
Hon satte sig ändå.
- så?
- nej.
- haha. Du är rolig du.
- nej det är jag inte, jag är skit tråkig, se färg torka är roligare än umgås med mig.
- nej det tror jag inte.
- ska du ta mitt nej nu?
- varför inte…
- suck.
- går det bra om jag röker?
- nej.
Hon tog fram en cigg och tände den, blåste röken i ansiktet på mig och hånlog lite.
- så singel?
- jag avstår att svara på den frågan.
- hurså? Rädd?
- avstår att svara på frågan.
Hon blåser rök i ansiktet på mig, ser lite irriterad ut, tror inte det går som hon tänkt sig.
- vad är det med dig? Inser du inte att jag kommer hit för jag är intresserad av dig.
- jo det inser jag.
- du ser ut som någon som skulle behöva ett ligg.
- det gör jag säkert.
- så varför är du så löjlig?
- avstår att svara på den frågan.
- suck. Är det något med mig? Är jag inte vacker nog?
- nej.
- så vad är det då?
- jag avstår att svara på den frågan.
- kom igen nu. Jag försöker verkligen här. Du känner inte mig och jag tycker inte du automatiskt kan behandla mig så här om mig och anta en massa saker.
- absolut, men varför tror du att någon av mina nej har med dig att göra?
- hur kan jag inte tro det?
- du kan tro något annat, men det faktum att du inte kan ens tänka dig något annat än att det skulle vara något fel på dig, gör mig rätt i att säga nej från början.
- okej, jag spelar med… Vad skulle det annars kunna vara då?
- jag kanske inte är i en plats mentalt att jag ens kan fundera på sex, eller vara känslomässigt närvarande, eller filosofera eller vad det nu är du kom hit för?
- nå?
- nå vad?
- är det varför du sa nej då?
- jag sa nej för jag har bara hat att ge dig. Och jag är hellre någon du tycker är ett svin nu, än någon du insett att du slängt ner en massa tid och känslor på som inte kommer ändra på sig, eller vilja leva osv. Det är faktiskt FÖR att jag har respekt för dig.
- okej, så varför sa du då att du sa nej för jag inte kunde anta att det inte berodde på mig.
- för det tyder på dålig självkänsla ovan på det jag precis sa.
- men om jag vill vara med dig då, ska du bara kasta bort det.
- för din skull absolut.
- jag tror du bara är rädd, en liten pojke i en mans kropp.
- exakt, precis.
- en liten jävla fegis.
- håller med, som skyddar dig emot det genom att säga nej.
- hur fan vågar du? Hur fan vågar du påstå att du gör det för mig.
- vet du vad, du har rätt. Jag är ett as, en skitstövel, som bara tänker på mig själv. Skriv ner allt jag är för dig och jag lovar att jag skriver under på det sen.
SMACK.
En hård örfil, hela kinden brinner. Hon vänder på klacken och går ut.
En kille bakom mig viskar i mitt öra.
- vad va hennes problem?
- jag vägra utnyttja henne.
Han vart tyst en stund.
- trodde dem ville bli respekterade?
- det vill dem nog, men mest av allt vill dem ha det sin väg.
Han skrattade till men hejdade sig.
Kinden brann fortfarande, ögonen vattnades lite, några personer gav mig blickar med avsmak.
Jag dricker upp min öl, jag har inget att bevisa.