Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Missmod

Att missa sitt mod
när gick det förbi
märkte det inte

kanske var det då
den klara morgonen
när jag somnade om

när borde upplöstes
förvandlades till sen
som blev till senare

blev till slut
ett vagt aldrig
det bara dog




Fri vers av Jan-Christer VIP
Läst 115 gånger och applåderad av 4 personer
Publicerad 2025-07-14 13:12



Bookmark and Share


  Dolcehalit VIP
Förlåt min otydlighet. min kommentar om att en del är otrevliga var inte riktat till Jan-Christer.
2025-07-15

  Dolcehalit VIP
Jag tycker att detta var en fin dikt om tillfället som gick förbi. Det är mycket tråkigt att gå till personangrepp, och att inte hålla sig till sak och ge sin åsikt om dikten enbart. Jag tycker man ska hålla en trevlig ton på detta forum.
2025-07-15

  stormengudrun VIP
Usch vilka kommentarer på denna sida! Det är väl dikten som ska kommenteras? Jag tycker detta är en utomordentligt fin dikt som visar på vikten av att ”ta tillfället i akt”. Många tillfällen smiter dock bara förbi och kommer aldrig igen:-(
2025-07-15

    Kämpendahl VIP
Misstänksamheten är dessvärre välgrundad.
Sajten har blivit ett dårhus.


Håller med tillfullo. Bakom var och varannan användare döljer det sig en bluff. Poeter.se hade mått bra av Bank-ID.
2025-07-14

  Larz Gustafsson VIP
Där sätter jag stopp för dravlet genom att fortsatt vägra delta.
Det finns fånar som bara vill debattera för debatterandets egen skull.
Spegelfäkteri!
2025-07-14

  Larz Gustafsson VIP
Misstänksamheten är dessvärre välgrundad.
Sajten har blivit ett dårhus.

Jag heter Gustafsson, inte Z.
Är du dum i huvudet?
2025-07-14

    Sefarge VIP
Till herr Z :Ogrundade farhågor
och misstänksamhet,med ut
-slungade felaktigheter mot
andra kan ibland vara värre?
Om man nu orkar bry sig
I en värld av krig och
elände?
;)

2025-07-14

  Larz Gustafsson VIP
Svårmodet är värst.

Jag är inte högmodig, så jag tänker inte ta åt mig.
Den nazistiska mobbingmentaliteten på poeter.se är värst.
2025-07-14

    Sefarge VIP
Kanske hög-modet ändå,
värre än dem alla?
faller-alla!
;)
2025-07-14

  Larz Gustafsson VIP
Höstmodet, vårmodet och missmodet är samma skräp.
2025-07-14
  > Nästa text
< Föregående

Jan-Christer
Jan-Christer VIP