Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
...eller varför man inte ska ställa vissa frågor...


Svar på en fråga som aldrig ställts...

Vissa saker ska man inte prata om”.

Du är placerad i kö. Du har plats nummer 3 678 984 567. Om du vill att vi ringer upp dig, tryck *”.

Du får vänta. Målstolparna är trasiga. Vi tillverkar nya. Vänligen återkom om 25 år”.

Vi är upptagna med att spela tärning” och dricka te”.

”Ursäkta att det ställer till besvär. Känn efter i din ficka. Lämna ditt hjärta vid dörren så ska vi fixa det.”

Livet är så mystiskt mystiskt mystiskt, att vi behöver mysteriera mysterierna för att människorna ska vara på tårna”.

Jaha, här står du och väntar”.

Om inte kaffe funnits, hade människan uppfunnit det”.

Kaffe finns, men du vet inte om det än”.

Vill du ha en sten? Vi bjuder´”,

Den existentiella garantin har upphört att gälla”

Vill du ha en metafor istället? Vi har flera på lager.”

Du har blivit utvald att delta i ett experiment. Du är
i kontrollgruppen.”

Lunchstängt!"

Vinka så vi vet att du är verklig”

"Har du ont i lilltån, säger du? Vi tar hand om den också".




Övriga genrer (Satir) av sphinx VIP
Läst 71 gånger och applåderad av 2 personer
Publicerad 2025-10-02 21:14



Bookmark and Share


  till E
En i vissa stycken smått absurd text som trots det kommer mycket nära verkligheten i mångt och mycket.
2025-10-03

  Nika M VIP
Rolig idé. Vilka konstiga frågor det finns även om dessa är tillspetsade.

”Vill du ha en sten? Vi bjuder´”

Kan inte låta bli att dra på munnen fast jag anar allvaret bakom.
2025-10-03

  Respons VIP
Alla dessa frågor och tilltal bildar en mur av förvirring. Skickligt fångat och uttryckt!
2025-10-02

  Dolcehalit VIP
En fyndig satir som får en att tänka till, eftersom en del stämmer för väl på verkligheten. Telefonkön till exempel.

Skrivet på ett fantasifullt sätt. Snyggt!
2025-10-02
  > Nästa text
< Föregående

sphinx
sphinx VIP