Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Val

Politiken är inte mer
än glöden i min pipa.

Den som stannar
tiden en stund,

och sällan varar.

Men det är inte
min sak att säga,
vad som är tidsmissbruk.

Fipplande med lågan,
skyller jag också på klimatet.




Övriga genrer av Softicecream VIP
Läst 71 gånger och applåderad av 4 personer
Publicerad 2026-01-22 09:37



Bookmark and Share


  sphinx VIP
Glöd kommer man långt på. Det viktiga är att det finns ett intresse, demokratin försvaras på det sättet. om man nu är för demokrati... sedan blandar sig klimatet i som en nedspelare - ja, kanske det men höjs inte temperaturen? den sjunker ju inte iaf..
2026-01-22
  > Nästa text
< Föregående

Softicecream
Softicecream VIP