Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
2026.02.16 måndag Många gånger har jag tänkt att.... och detta är en av de gångerna.


Men orkar vi segna ner och dö

Smärtan, som ångesten jag bär, möts i mitt knutna hjärtas tårar. Allt svart som sker, som stärker ljusets sken, virar sin frossa runt mitt goda rykte. Varför får jag inte längre veta av er. Vem följer er hem efter dansen. Nu är vi totala främlingar och vår bekantskap dömd flyktig för alltid. Det är med tungt vemod som sneglande ögon passerar livets port. Den ogenomträngliga. Och vi existerar endast genom förfallets ständigt inkonsekventa närvaro. Under denna utdragna dödskamp kallat alltings livsmål.

 




Prosa av Mats Kitok-Lundmark VIP
Läst 68 gånger och applåderad av 2 personer
Publicerad 2026-02-16 00:37



Bookmark and Share

  > Nästa text
< Föregående

Mats Kitok-Lundmark
Mats Kitok-Lundmark VIP