Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
2026.03.13 fredag.


Om jag skrev av mig, vad skulle jag skriva då?

Och varför skulle just jag och min trolovade
få kärlek? Vi är ju hysteriskt stressade
självmördare, så det ligger inte för oss riktigt eller?
Klart vi glider isär.
Jag tänker på farsans ord och uppsåt mot oss:

Vem har sagt att just ni
kommit till världen
för att få glädje
och lycka på färden.

Och alla nickar instämmande, är Guds plan....

 




Fri vers av Mats Kitok-Lundmark VIP
Läst 66 gånger och applåderad av 1 personer
Publicerad 2026-03-13 19:35



Bookmark and Share


  lodjuret/seglare VIP
Det där 'farsans ord', låter som ett citat taget ur en sång, tänk så livet tar sin egen väg, gång på gång
2026-03-19
  > Nästa text
< Föregående

Mats Kitok-Lundmark
Mats Kitok-Lundmark VIP