Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
Som ung var jag lite för tolerant, förlåtande och överseende med människor


Det där med att bli vuxen...

Man är ett medelålders syndrom av
att hela tiden låta sig dras in i de
mest toxiska konflikterna
men jag förstår inte alls hur jag kunde
stå ut med en del människor
jag tillät agera hur som helst
när jag var ung utan att en enda gång
slå någon av dem på käften




Fri vers av Gestaltina VIP
Läst 48 gånger och applåderad av 1 personer
Publicerad 2026-03-19 22:49



Bookmark and Share


  inathreepiecesuit VIP
en annan tid, ett annat liv. men det är nog en fråga många ställer sig. och någonstans är jag glad, att jag inte var i fler slagsmål, över något som en käftsmäll kanske inte hade löst. Även om den hade förlöst. Något.
2026-03-24

  S.A.I. Steve Lando VIP
allt var så frid o fröjd
2026-03-24
  > Nästa text
< Föregående

Gestaltina
Gestaltina VIP