Redan medlem?
Logga in
Vårt eget ljus i mörkretMitt i det gråa regndiset Mitt i den svartaste åskskuren Finns en strimma ljus i mörkret För utan mörker inget ljus Och ljuset kan vara något annat Än vi först tror att det är För det kan vara ett ljus I form av något som sker Som fyller oss med glädje och hopp Eller att få se något vackert Så som en lysande fjäril Så se inte bara mörkret som mörker Utan som något där ljuset och hoppet Vilar upp sig för att kunna glädja oss När vi minst anar att det kommer
Fri vers
av
Maria Sundelin
Läst 28 gånger och applåderad av 1 personer Publicerad 2026-06-15 08:50
|
Nästa text
Föregående
Maria Sundelin |