Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

dikt-atur [haiku 6]

diktaturen är
en plågosam pålaga - 
släpp bokstaven fri




Bunden vers (Haiku) av sphinx VIP
Läst 740 gånger
Publicerad 2005-03-20 14:46



Bookmark and Share


  Fale Bure VIP
Tänkvärda ord, fint fångade
2005-03-22

  Cattis Rönn
Höjdarhaiku....tycker jag....späpp bokstäverkna fria!! Bravo!
2005-03-21

    ej medlem längre
Jag tycker nog att vi kan strippa av oss helt: Släpp meningar med bokstäver fria!
2005-03-20

  kath
glömde
2005-03-20

  kath
yes...helt klart...
2005-03-20

  Lany
MVG !
Kort, direkt, sant och lättläst. Tack, nu kan vi gå vidare.
2005-03-20

    ej medlem längre
Nu ska jag utöva dikt-atur.

Tror du inte att texten följer stavelseantalet 5-7-5 bättre om du istället skriver "diktaturen är" på första raden? Jag får det bara till fyra stavelser.
2005-03-20

  madinsane VIP
JUST SÅ JA. träffande och ruggigt sann!
2005-03-20

    ej medlem längre
Kort, koncist och befriande.
2005-03-20
  > Nästa text
< Föregående

sphinx
sphinx VIP