Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Hiroshima, 6:e augusti 2007

Vid platsen för bomben
står jag i den dallrande augustihettan.
I den här staden
är döden alltid nära -
man bär den på kavajslaget.
Fasorna
från historiens alla
krig
koncentrerade precis här -
mitt under eldklotet.
Ett folks nedärvda tårar
även i mina
ögon.




Fri vers av Daniel L
Läst 565 gånger och applåderad av 2 personer
Publicerad 2007-08-10 09:51



Bookmark and Share


  Henrik Nilsson
Texten berör mig starkt. Det ohyggliga i en händelse som inte kan klassas som annat än ett av de största brottet mot mänskligheten någonsin. Du skriver med en närvaro som imponerar. Bra!
2007-08-10

  ospray
Starkt och berörande
om ett grymt brott...
2007-08-10
  > Nästa text
< Föregående

Daniel L