Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

som ett träd vill jag längta

min ilska äntligen
så naken
att bara vinden står fast

en man
svävande i världens första rusnings
trafik
ensammast av alla

hela ditt liv en rusning genom och bortom
det jag skriver nu
men
om jag var avgrunden under asfalten
skulle du älska mig då?

som ett träd vill jag längta
inifrån allt det som någonsin funnits
framtiden silar jag hänsynslöst
mellan mina fingrar

som ett av dina vackraste andetag
som djurets sista orgasm




Fri vers av LenaG
Läst 240 gånger och applåderad av 1 personer
Publicerad 2008-01-20 20:29



Bookmark and Share


  Betlehemsstjärnan
Så otroligt vackert...bara njuter av dina ord../B
2008-01-20
  > Nästa text
< Föregående

LenaG