Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

naturromantik och hångel

egentligen vill jag inte vara någon
egentligen vill jag vara något
jag är trött på min självupptagenhet
och skulle vilja
avpersonifiera mig

som avpersonifierad tänker jag mig återigen
till viken
till naturen
till famlande händer och hetsiga munnar
till hårt tryck mot blygdben
till naturen som följer med hem
till barr i håret och innanför strumpbyxorna
till röken från cigaretten
till balkongen

techno sa du
gitarr på klipporna sa jag (personifierad)




Fri vers av prins ida
Läst 453 gånger och applåderad av 5 personer
Publicerad 2010-05-21 09:50



Bookmark and Share


  Gunnar Odhner
Jag svamlade till det: 'svårt att vara sig själv' ska första meningen lyda.
2010-05-21

  Gunnar Odhner
Är det inte någon poet som har skrivit 'svårt att vara av med sig själv', 'svårt att vara utan sig själv' - Ekelöf?
Dina rader tar upp dilemmat på ett fräscht sätt.
2010-05-21

  Louisedottern
Det här var...........en tankedans i textform som jag gillar mycket.
2010-05-21
  > Nästa text
< Föregående

prins ida
prins ida