Sitter i Fångenskap, - -
- - inte nånn tvekan om det !
Samhället är som ett enda
jättelikt Fängelse! Styrt,
sedan länge av en högst
tvivelsam Elit. - - - - -
Själv, är jag långt ner
i hackordningen. Alla
kommer å pickar, hårt,
i mitt huvud å sliter
dun från min hud! Det är
viktigt för dem att jag får
känna av deras Ilska!!
Man vill att jag ska va´
i Passivitet! Får inte ha
naturliga kontakter, därtill!
Då, säger Makten ifrån --
å särar en från vänner.
De kör med sitt förtäckta Snack!
Vill förvränga ens Världsbild, -
få en ner till å anamma lögner !
Men, Tiden far iväg å man
lär mkt av Fångenskapen !
Alltmer lätt får jag att skilja
rätt ur fel! Allt klarnar !
Fast, än, är tid kvar tills jag är fri!