Vad hände med frihet till att uttrycka vad man tycker och tänker?
när blev man rädd för att säga vad man tycker?
när blev det normalt att sitta still, på händerna, hoppas att den arga mobben skall gå över…
Detta moln som lagt sig över detta land, PK, borde säga allt du behöver veta… Politiskt korrekt, förföljelsen va politiskt korrekt, så vad slaveriet, så vad imperialism, kapitalism, socialism.
Ursäkta mig, men mig vinner du inte över genom att kalla det politiskt korrekthet. För de är ingen symbol av att vara rätt, för mig.
Allt som ligger i den dunkelhet som propaganda ligger, ligger förruttnelse, lidande, och styre, inte frihet.
Vi borde ha med öppenhet, mer frihet till öppenhet, mer tankar, mer idéer, mer åsikter, inte mindre… Mindre är att gå åt fel håll.
Vetenskapen motbevisar alltid sig själv till slut. Det är inget absolut, de är tillfällighet.
Man försvarar inte demokrati genom att ställa sig emot vad det är.
Tyskarna försökte, ryssarna försökte, Sossarna försökte, Kapitalisterna försökte, USA försökte, Kina, Indien. Alls som försökt få folk att hålla käft och förtryckt med propaganda är dömda att misslyckas.
Problemet är att ingen lär sig.
Jag skriver detta för jag saknar hatet som fanns här förut, och de är beklämmande att folk håller sin åsikt för sig själv för att kunna fortsätta skriva här.
Denna sida har gått ifrån något levande, där man försvarade sin konst till hajarna. Till ett jävla ja sägande, nickande jävla ingenting…
Hellre än ärlig men full tunga, än en len och brun sådan.