Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 


--


Ingen fara, jag ska bara..

 

En till deadline, väldigt kort.

Allt för lätt att glömma bort.

Som  det andra, det jag borde

göra nu men aldrig gjorde. 

 

Genom hjärnan far en tanke:

"Låtsas att jag  inte sett?"

Inte lockas av allt roligt.

Hålla fokus - yeah right - troligt...

 

Universa (parallella),

skilda lagar torde gälla.

I det ena, rörigt slarv.

I det andra, inget larv.

 

Allt blir klart precis i tid.

Ingen inre märklig strid.

Hittills omöjligt att vinna.

Vilken lyx, att nån gång hinna!

 

När förbannelsen är bruten

blir jag färdig - på minuten.

 Ja, så kan jag ibland drömma,

och, på nytt, så självklart glömma

 

att - vad fan! Jag är för sen.

DET är hugget ut i sten.

Lär nog alltid tvingas svara:

 

"Vänta bara.

Kommer klara.

Jag ska bara -

 INGEN FARA!"




Bunden vers (Rim) av Recycled Redhead 3.0 VIP
Läst 141 gånger och applåderad av 4 personer
Publicerad 2024-02-13 19:21



Bookmark and Share


  Live2Dream
"Universa - parallella!!

Skilda lagar torde gälla."

det gör det faktiskt. newtons teori fungerar så långt man inte går ner på atom nivå eller mindre. sen blir det kaos, ordnat kaos...

riktigt fin rimning
tänker på strindberg (rimmade han?!)
eller shakespeare
kan inte mycket
så ta det med en nypa salt
2024-02-14
  > Nästa text
< Föregående

Recycled Redhead 3.0
Recycled Redhead 3.0 VIP