Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
vykort från id vii / antipoesi / poema ke apoema


Q & A

- Hej!
Nej!

- Vad är klockan?
Hundhuvud.

- Vad är en bank?
Ett ställe där du tankar bilden.

- Hur kommer jag hem?
Gå 3 km sydost åt norr, sedan tar du till vänster.

- Vad är livet?
Att du tänker för mycket.

Vykorten

 




Fri vers av sphinx VIP
Läst 62 gånger och applåderad av 2 personer
Publicerad 2025-10-14 14:14



Bookmark and Share


  Anya VIP
Att överanalysera och tänka för mycket känner jag igen. Gillar slutet mycket. Där möts frågor och svar. Tänk så många frågor vi ställer och får svar som vi inte alls är beredda på. Din text väcker tankar.
2025-10-15

  Nika M VIP
Fina kommentarer nedan!

Q=questions och A=answers som ej möts förrän i sista frågan. Existensiella frågor som besvaras absurt men egentligen inte konstigare än "vårt" samhälleliga sätt att definiera saker och företeelser? Intressant!
2025-10-14

  Emanuel Sigridsson VIP
Jag glömde Q&A, självfallet: Jurij Lotman.
2025-10-14

  Emanuel Sigridsson VIP
En resa i tid och rum med symboler som hörnsten. Strof I (Lars Ahlin) Strof II (Arthur Koestler) Strof III (svårt, jag skulle ha väntat mig - ett ställe där Du tankar ljud. Då skulle jag ha skrivit, någon Neanderthalare). Strof IV (Harry Martinsson) Strof V (Vilken filosof som helst, men jag nödgas förstås skriva Sokrates).
2025-10-14

  Dolcehalit VIP
Det var inte så kloka svar, förutom på sista frågan.
2025-10-14
  > Nästa text
< Föregående

sphinx
sphinx VIP