Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 


--


Ingen fara!

 

Larmsignal.

Frukostval.

Duscha blött

- jävla trött.

 

Kollektivtrafik -

vardan är sig lik.

 

Skynda sig.

Stackars mig.

"Hej på dig -

fixar bums".

Äta lunch -

inte mums.

 

Datorn ur funktion. 

Dagens frustration.

 

Pratar strunt.

Frågar runt.

Lovar brett.

Håller tunt.

Klockan fem.

Åker hem.

 

Nu är kvällen min.

Där gick den i spinn.

 

.. och jag gjorde

men jag borde..

Sen så är det natt.

Aldrig va' ifatt.

 

- Hejsan röran!

Så, vad gör man?

 

 .. jag ska bara

 Ingen fara!

 

Bara vara.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




Fri vers (Spoken word/Slam) av Recycled Redhead 3.0 VIP
Läst 93 gånger och applåderad av 5 personer
Publicerad 2025-10-30 13:20



Bookmark and Share


  sphinx VIP
Verkar lite stressigt... :)
Men med ett gott slut...
2025-10-30

  KYREUS of Sweden
Både ligga ner + stå upp
2025-10-30

  Emanuel Sigridsson VIP
Gott verk för estrad. Läs gärna själv nästa gång.
2025-10-30
  > Nästa text
< Föregående

Recycled Redhead 3.0
Recycled Redhead 3.0 VIP