Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Genom fönstret

Vi går snabbt förbi varandra,
utan något mer.

Plötsligt är allt som vi någonsin var, någon annanstans.
Inte här och inte nu.

Känslan av att vi var en har glömts bort och
jag ska vara en egen människa igen.

Jag går förbi ditt fönster och ser sagan.
Ser hur du fortsätter leva där inne.

Varför står jag då kvar här ute?




Fri vers (Fri form) av yre
Läst 60 gånger och applåderad av 1 personer
Publicerad 2026-02-19 20:06



Bookmark and Share


  Kenneth Berglund VIP
En träffande text som gick rakt in i mig. Fint skrivet!
2026-02-23
  > Nästa text
< Föregående

yre