Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 


Ur marken får vi fint sällskap


Min vår och - kanske - din?

Jag förväntar mig
fint sällskap i år
För just nu
är det ju vår

Något näpet
tittar fram
Och vips så är Du
inte längre ensam

Visst är de vackra!
Visst är de fina!
De är dock till för alla
Men de kan bli dina…

Varsågod…


foto: Stephan Wideman





Bunden vers (Rim) av Bengt J Malmsten VIP
Läst 44 gånger och applåderad av 2 personer
Publicerad 2026-04-24 22:58



Bookmark and Share


  Sparvögat VIP
Så vackra de är ~ vårens
spröda blommor…
2026-04-26

  Åsa Henriksson VIP
Vårlök och vitsippor är fina vänner. Så tysta men så talande ändå. Vackra och trösterika för själen. Plockade flera buketter med vitsippor häromdagen och satte i vaser inne då mitt hus skulle fotograferas inför en säljannons. Kanske hjälper de mig att få huset sålt?
2026-04-26
  > Nästa text
< Föregående

Bengt J Malmsten
Bengt J Malmsten VIP