Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

trädet


Jag gräver i min kropp
Skaver bort lager och lager
Jag gräver, andas, gräver lite till

Det tar tusen år, alla år
Eller bara en stund
Jag andas, ett andetag bara
Nu är jag där

Jag står vid trädet
Det är naket och blankt
Men stolt
Jag ser på det
Säger
Du kan växa nu
Du kan och du får
Växa nu




Fri vers av memma
Läst 430 gånger
Publicerad 2007-03-07 02:05



Bookmark and Share


  Vind
Kanske är du/det ett skott av yggdrasil, som du, iallafall symboliskt poeteiskt, ger fritt växtrum. Det är vackert nog.
2007-03-19

  Mangal VIP
Skönt att läsa! Stolt och tillåtande. Vackert!
2007-03-08

  Mikael Lövkvist
Åh vad vackert. Ja, väx du träd, väx nu.
2007-03-07
  > Nästa text
< Föregående

memma
memma