Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Där fanns


Det fanns en jord
och de sökte
ett hem i den

Det fanns fjälltoppar, oceaner
stormvågor och stillhet

Det fanns växter och djur
och ett ljus som värmde om dagen

Där fanns vidsträckta öken
med rastplatser och en lägereld som brann
och en låga som tändes
där två famnar fann varandra

Där fanns en vind som fläktade, moln som seglade
och långa stunder av bön
medan vargen uppe i bergen ylade

Och där fanns en stjärnhimmel
med en svart natt som befriade
till tyst djup sömn.




Fri vers av Elisabeth VIP
Läst 234 gånger och applåderad av 2 personer
Publicerad 2008-03-07 11:39



Bookmark and Share


  Vind
Jag tänkte mig också en arkaisk forntid, kanske när världen vi känner som vår, för första gången hade individer som kunde förundras...
2008-03-07

  Freeman
En underbar och filosofisk djupdykning i vår egen existens förflutna, om jag tolkat den rätt...vackert!
2008-03-07
  > Nästa text
< Föregående

Elisabeth
Elisabeth VIP