Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
En bön om kärlek...


Lägg din levande varma hand över en sedan länge död kind.

Knyt din halsduk runt mina frusna händer.
Trä dina vantar över mina frostiga öron.
Knyt din jacka runt min isiga hud.
Låt mig känna dina dofter slingra sig in i mina lungor,
låt mig höra dina viskningar i mitt förfrusna öra. Värm mitt hjärta en sista gång.
Skänk din ljusa, bekymmersfria lycka till en isande kall själ.
Lägg din levande varma hand över en sedan länge död kind.
Pressa dina läppar mot mina.
Väck min själ till liv.




Fri vers av TommTankeTusenOrd
Läst 569 gånger och applåderad av 2 personer
Publicerad 2008-04-14 17:30



Bookmark and Share


  Svarta ord, vitt papper
Så vacker... ^^
2008-04-21

  -Ulla Tilemo- VIP
JAAAA, snälla du, kom och gör det!
Den här texten berör mig in i hjärteroten....hemskt; men TACK
2008-04-14

  Kramgalen
Jag tyckte att den var fin. Kram
2008-04-14
  > Nästa text
< Föregående

TommTankeTusenOrd