Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
Close yet far. Drop me a line and tell me how the hell you are.


förlorare

Du sitter ensam
i ditt hörn
du syns inte
hörs inte

ibland kastar jag
i smyg
en nyfiken blick
du ler oftast

du avundas mig
och du förstår mig
du avskyr mig
men det gör jag också

så nästa dag
skrattar jag
naturligtvis högre
än nödvändigt

vi är ganska lika
tänkte jag
men såklart
jag är så mycket mer

jag är ganska stolt
så stolt att jag
knappt vågar
skämmas
ens inuti

jag är upptäcksresande
du är snararast eremit
ändå
leker jag poet
och du popstjärna

jag är vilse
hittar inte här
du är bara ensam
sök inte här

jag är fel ute
Min vän.




Fri vers av Joar
Läst 429 gånger och applåderad av 3 personer
Publicerad 2008-04-15 23:57



Bookmark and Share


  Svartochvitt
så himla fint Joar, jag saknar att läsa dina ord när jag glömmer av att kolla här.
2009-01-11

  Doktor Vinter
Jag tror att ni båda är helt fel ute...

Ni verkar inte hitta varandra,
vilket ni kanske bör?
2008-10-14
  > Nästa text
< Föregående

Joar
Joar