Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Du är luften jag vill andas.

Fina du, kan du inte förklara?
Kan du inte bara säga vad jag gör fel?

Du påstår att jag behandlar dig som luft.
Du har rätt, jag behandlar dig som luft
för du är min luft.
Du är luften jag andas,
och utan dig skulle jag inte överleva.

Jag behandlar dig som om du vore min finaste ägodel,
och det är ju precis det du är.
Älskade,
förstår du inte det?

Jag skulle lära mig gå på vatten för din skull,
bevisar inte det min kärlek till dig?

Vad ska jag göra för att du ska tro på mig?

Ser du inte att det enda jag behöver är din värme?



Jag trodde du visste,
att det är du som gör mig

levande.




Fri vers av lakrisfantomen
Läst 335 gånger
Publicerad 2008-11-22 14:28



Bookmark and Share


    ej medlem längre
om den är till en person är denna ingen ägodel!? Väl!?
2008-11-23
  > Nästa text
< Föregående

lakrisfantomen