Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Stjärnlöshet


Jag minns
hur skymningen föll
och hur du stod
framåtlutad
mot bordet
och skrapade tändstickan
till ett ljus

minns doften
av din kropp
och fönsterblecket
i köket som vette ut
mot världen
där vi tvekade
om livet egentligen fanns

minns dina andetag
mot min nacke
och en puls
som började slå
i gemensam rytm

och de få ord
mot all den stillhet
som fanns mellan två
som var skapta
för att upptäcka
varandras

stjärnlöshet.




Fri vers av Elisabeth VIP
Läst 277 gånger och applåderad av 20 personer
Publicerad 2009-03-06 22:25



Bookmark and Share


  Elaine.S VIP
Det finns en oerhörd stämning och intensitet i dina ord,
stunden du beskriver fångar och förmedlar du väl...
2009-03-07

  Madeleine Ågren (Maduska)
Följer sakta med i texten, känner doften av andetagen i nacken. Välskrivet, fint.
2009-03-07

  Leva Livet
Ordet stjärnlöshet har en eftersmak som dröjer kvar länge... Mycket fin känsla i din dikt!
2009-03-07

  Fredrik Stillesjö
Hej Elisabeth!

"...för att upptäcka/varandras stjärnlöshet...", den är bra! Hälsar vännen Fredrik
2009-03-07

  lyckeli
...mmmmm...
behaglig mjukhet....


...och...livet
,finns det egentligen....
2009-03-07

  Kristina Wallbing
"för att upptäcka
varandras

stjärnlöshet."


En verkligt fin dikt. Den berör.
2009-03-06

  Söder
underbart vackra minnen du tecknat ned här!
2009-03-06

  Carola Zettergren
Underbart skönskriven poesi!! Applåder!
2009-03-06

  पिWhite Eagleॡ gästas av &#
stjärnlöshet kan bara ses i Midvinter.
2009-03-06
  > Nästa text
< Föregående

Elisabeth
Elisabeth VIP